КЛИЕНТ:
МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА, ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯТА (МТИТС)
ПЕРИОД:
01/2016 – 06/2017
„ИНФРАКЕЪР“ АД съвместно с германския партньор „ПИ ТИ ВИ ТРАНСПОРТ КОНСУЛТ“ ГМБХ, разработи Национален Транспортен Модел и изготви „Интегрирана транспортна стратегия на Република България в периода до 2030 г.“
Интегрираната транспортна стратегия на Република България в периода до 2030 г. е одобрена с Решение № 336/23.06.2017 г. на Министерски съвет. Интегрираната транспортна стратегия осигурява подкрепа на българската администрация като инструмент за продължително развитие на решенията и инвестиционното планиране в транспортния сектор.
Изпълнените по проекта дейности включваха:
- Анализ на нуждите на сектора транспорт в република България – автомобилен, железопътен, вътрешноводен, морски, въздушен и интермодален;
- Създаване на база от технически данни;
- Изготвяне на Национален Транспортен Модел;
- Анализ и оценка на административния капацитет на бенефициентите по проекта;
- Определяне на национални цели и приоритети;
- Определяне на подходящи мерки за постигане на набелязаните цели;
- Идентифициране на проекти, произтичащи от разработените мерки;
- Изготвяне на Стратегическа екологична оценка (СЕО).
- Изготвяне на Интегрирана транспортна стратегия
Стратегията е в съответствие и покрива приоритетите и изискванията, заложени в предварителните условия на Европейската комисия за усвояване на Европейските фондове в периода 2014 – 2020 г., както и в регламентите за трансевропейската транспортна мрежа и спомага за устойчивото развитие на транспортната инфраструктура, базирайки се на баланс между социалните, икономическите и екологични изисквания.
По проекта бяха проведени специализирани обучения на 6 служителя от МТИТС за работа със софтуера за транспортно моделиране PTV VISUM. Предадени бяха 4 лиценза на софтуера със срок за техническа поддръжка до 2020 г.
Бяха проведени 3 дискусионни форума с над 100 участника, както и техническа среща между представители на МТИТС, на Европейската комисия и Консултанта за обсъждане на финалния вариант на Стратегията.
Проектът се финансира със средства от Приоритетна ос „Техническа помощ“ на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 г.